آسانسور یا پله های گام به گام موفقیت!

شاید خیلی از ماها فکر کنیم که برای رسیدن به موفقیت راه های میانبری هم وجود دارند، که با اسم آسانسور موفقیت هم شناخته می شوند. کافی است سوار آنها شده و دکمۀ طبقۀ موفقیتِ مورد نظر را فشار داده و تنها کاری که قرار است حین رسیدن به طبقۀ موفقیت انجام دهیم صبر است و تمام! حتی خیلی از مدرس های حوزۀ کسب و کار و موفقیت هم بیش از آنکه روی تلاشِ هدفمندِ شخص تمرکز کنند، روی آسانسورِ موفقیت مانور می دهند. در حالی که اصلاً چنین آسانسوری وجود ندارد!! یا حداقل تا الان کشف نشده است.

وقتی یک فعالیت تقریباً بزرگی رو شروع می کنی، اول راه احساس می کنی قرار است با کمترین تلاش به آنچه که در ذهن داری برسی. اما بعد از برداشتن چند قدم متوجه خواهی شد که اصلاً چنین داستانی نیست. اینجا هم فکر می کردی که درست است که آسانسور موفقیتی وجود ندارد؛ اما حتماً پله برقیِ موفقیت که هست! قدم هایی رو خودت بر می داری، اما خودِ پله ها هم به سمت جلو در حرکت است. پس به رسیدن تو به هدف کمک خواهد کرد.

این طرز فکر هم اشتباه است 😑. پیشرفت تنها و تنها پله های ثابتی دارد که باید یکی یکی اونها رو طی کرد. اگر من فکر می کنم فلانی که به جایی رسیده کاری نکرده، و خودم دست به کار میشم تا به سطح اون برسم، تازه خواهم فهمید که اونم پله های موفقیتِ خودش رو طی کرده. سختی های خاص خودش رو کشیده و حالا داره نتیجه اش رو می بینه.

پس همیشه باید پله ها را از اولی شروع کرد و چقدر کیف داره وقتی که چند تا پله رو پشت سر گذاشتی و به عقب نگاه می کنی، می بینی چقدر بالاتر رفتی 😃. این یک قسمت از لذتِ خود مراحل پیشرفت هست، بدون اینکه به اون هدفِ اصلیه برسیم. پس همیشه مسیر رسیدن به هدف هم می تونه برامون زیبا باشه…

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *