از چرخهٔ کسلی بیا بیرون

از چرخهٔ کِسلی بیا بیرون!

یکی از چرخه‌های مخرب که هر کسی ممکنه توش گرفتار بشه، چرخهٔ کِسلی است! یعنی حال و حوصلهٔ انجام هیچ کاری رو نداری؛ همچنین هیچ عاملی هم برای انگیزه گرفتن نیست، که بشه از یک جایی شروع کرد! یعنی یک چرخه‌ای که ممکنه حسابی گیرت بندازه. پس باید همیشه یک نسخه برای رهایی از این چالش داشت.

نسخه‌ای که من تونستم پیدا کنم، اینه که هر طور شده، تجربهٔ یکی از بخش‌های زندگی و یا کاری رو باید بهبود داد؛ هر چند خیلی کوچک. یعنی یک کاری کنیم که وقتی مثلاً از یک چیزی استفاده می‌کنیم، حس بهتری به ما بده. به عنوان مثال کاری که من در مواجهٔ با کِسلی هنگام شروع به کار با رایانه کردم، این بود که موس پد یا همان چیزی که زیر موس رایانه قرار می‌گیره رو عوض کردم و از یک شیء دیگه برای نرم‌تر کار کردن موس استفاده کردم. الان خیلی بهتر شده!

همین تجربهٔ بهتر کار کردن با موس، خود یک موفقیت کوچک برام بود. پس انگیزه‌ای شد تا شروع به کار کنم و همین طور که به موفقیت‌های کوچک بیشتری دست پیدا کردم، انگیزهٔ بیشتری گرفتم و اوج گرفتن شروع شد. اینجا منظور من از موفقیت کوچک، مثلاً انجام دادم موفقِ یک کارِ حتی کوچک از زندگیِ شغلیم بود.

بیشتر ما آدم‌ها وقتی از موفقیت صحبت می‌کنیم، اصلاً متوجه موفقیت‌های کوچک نیستیم! یعنی اصلاً اونها رو حساب نمی‌کنیم. همیشه دوست داریم وقتی از موفقیت خودمون یا شخص دیگری صحبت می‌کنیم، از یک کار خیلی خیلی بزرگ حرف بزنیم. همین عامل علاوه بر اینکه باعث میشه رسیدن به همون موفقیت اصلیه، که توی زندگی‌مون تصورش کردیم سخت بشه، دلیلی بر تلف کردن تمامی منابع حال حاضر،‌ از جمله زمانی شود که همین الان داریم، و نمی‌دونیم که چطور ازش به صورت بهینه استفاده کنیم.

پس بیایم با پاره کردن یک چنین چرخه‌های باطل و مضر، از منابعی که در اختیار داریم، بهتر استفاده کنیم و پیشرفت رو ببینیم. خیلی سخت نیست؛ فقط باید یاد گرفت.

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

4 دیدگاه در “از چرخهٔ کِسلی بیا بیرون!”

    1. سلام. این سایت روی سامانه‌هایی مثل بلاگفا و رزبلاگ ایجاد نشده! با وردپرس راه اندازی شده که برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش دیدن راجع به آن می‌تونید به منابع مختلف از جمله ویدیوهای آموزشی ما، همچنین سایت wptutorial.ir مراجعه کنید.

      1. خیلی ممنون میشه آموزش برای وردپرس قرار دهید.
        و این سایتتون هم خیلی عالی طراحی کردید.
        ببخشید لینک رو ندیدم!

        فقط میتونید کد منویی که بغل همین سایت هست رو برای تمامی سرویس های وبلاگ دهی قرار دهید؟

        1. همونطور که گفتم، آموزش‌های وردپرس و طراحی سایت حرفه‌ای رو به صورت رایگان می‌تونید از مجموعه سایت‌های ما، مخصوصاً سایت computeruser.ir دانلود کنید.
          برای اصلاح وضعیت نمایش اجزاء سایت هم کدی وجود نداره که بذارید توی وبلاگ‌تون تا اون طوری بشه که میخاید. باید از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید. سیستم‌های وبلاگدهی مثل بلاگفا محدودیت‌هایی دارند که نمیشه این کار رو انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *