مردم ایران به یادگیری چقدر علاقه دارند؟

از کودکی سعی کرده بودم، خیلی ایده‌آل گرا باشم! بماند اینکه اصلا طرز فکرم درست بوده یا نه؛ یا اینکه تونستم به اون چیزی که فکرش رو می‌کردم برسم یا نه، ولی همیشه تا جایی که یادم میاد از مطالعه کردن خوشم میومد. البته به غیر از مطالعهٔ کتاب‌های درسی! از این باب، الانش هم از مطالعه کردن خیلی لذت می‌برم، چون احساس می‌کنم خیلی تلاش کردم تا طرز فکرم رو به این سمت ببرم.

گذشت و گذشت، تا اینکه در سنین بالاتر تونستم یکی از کارهای مورد علاقه‌ام رو شروع کنم. که چیزی نبود جز آموزش‌های ویدیویی به زبان فارسی. جزء آرزوهام بود که بتونم آموزش‌های فارسی تولید کنم. سخت بود، ولی به این علت که جزء علاقه‌مندی‌هام بود، لذت‌بخش بود.

از تصورات ذهنیم دربارهٔ آموزش‌های ویدیویی این بود که از طرف افراد زیادی استقبال میشه. به این دلیل که خودم علاقهٔ زیادی به یادگیری و این نوع آموزش‌ها دارم. ولی در حال حاضر با توجه به تولید بیش از چند صد فیلم آموزشی، می‌تونم بگم متاسفانه آموزش و یادگیری به هیچ عنوان جایگاهی بین عمدهٔ مردم ایران نداره!

فکر می‌کردم اگه بتونم یادگیری نرم افزارهای رایانه‌ای رو با فیلم‌های آموزشی ساده‌سازی کنم، خیلی‌ها از این حرکت خوش‌شون میاد! ولی الان فهمیدم با ویدیوهای آموزشی باید مثل یک کالای خاص برای قشر خاص رفتار کرد و بازاریابی حرفه‌ای می‌طلبه تا بشه اونها رو به افراد هدف معرفی کرد.

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

4 دیدگاه در “مردم ایران به یادگیری چقدر علاقه دارند؟”

  1. قربان پور:
    به نظر من درصد خیلی کمی از افراد برای یادگیری وقت میذارن، و همینطور به نظر من از بین این افراد کمی که برای یادگیری وقت میذارن، ممکنه درصد خیلی کم شون بشینن و از ابتدا تا انتهای یک فیلم آموزشی روکامل و با دقت ببینن.

    1. بله همینطوره. به نظر من چون ما یک هدف کاملی توی زندگی‌مون نداریم که دنبالش از راه‌های سخت هم که شده عبور کنیم.
      مثل یاد گرفتن زبان انگلیسی خیلی‌ها که کلی کلاس میرن، کلی وقت میذارن! اما اصلاً نمی‌دونند که به چه دردشون می خوره و باید باهاش چه کار کنند!!!

  2. من با جستجو آموزش ویدیویی در آپارات با ویدیوهای شما آشنا شدم میتونم بگم یکی از جامع ترین آموزشهایی بود که دیدم امیدوارم همیشه در کارتان موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *