چرا ما به دانش اهمیت نمی دهیم؟

چرا ما به دانش اهمیت نمی دهیم؟

رفته بودم مرکز خرید و فروش دستگاه‌های صوتی. از یک مغازه‌دار سوال کردم؛ میکروفون USB حرفه‌ای دارید؟ برگشته به من پاسخ داده؛ مگر میکروفون USB هم داریم؟! گفتم؛ آره، داریم. مستقیم به درگاه USB کامپیوتر وصل می‌شود و کارت صدا هم درون خودش دارد. برای من واقعاً جای تعجب دارد که چرا فروشنده‌ای که هر روز سر و کارش با یک نوع کالا و خدمات است، به افزایش دانش با مطالعه و تحقیق اهمیتی نمی‌دهد؟!

این داستان برای اولین باری نیست که برایم اتفاق افتاده است. خیلی از فروشنده‌ها و یا کاسب‌ها اصلاً اطلاعات دقیقی راجع به محصولاتی که می‌فروشند ندارد. فکر می‌کنند برای فروش کالا باید دانش انداختن کالا به مشتری را داشت! متاسفانه وقتی وارد یک فروشگاه یا مغازه می‌شوید، دقیقاً این موضوع را با تمام وجود حس خواهید کرد، اینکه فروشنده فقط قصدش فروش یک کالا است. اصلاً به این فکر نمی‌کند که اگر شخصی از او کالایی را بخرد و به دردش نخورد، یا کیفیت خوبی نداشته باشد، به هیچ عنوان از او خرید نمی‌کند بماند، بلکه دیگران را هم از خرید از او منع می‌کند.

بیشتر کسبه راه دریافت اطلاعات اجناس را از طریق دهان به دهان می‌دانند. اینکه توضیحاتی راجع به یک کالا را از دهان یک کاسب دیگر بشوند و حتی خودشان وقت نمی‌گذارند و کاتالوگ محصول را بخوانند. اما امروزه با این همه راه و روش کسب دانش که بسیار ساده‌تر از قبل شده، کسانی موفق‌ترند که از این فرصت استفادۀ بیشتری ببرند و اطلاعات خود را به روز کنند.

خیلی از اوقات که از جلوی مغازه‌ای رد می‌شوم، می‌بینم فروشنده دستش را زیر چانه‌اش گذاشته و به در و دیوار یا عابرها نگاه می‌کند. شاید آن لحظه فکر کند که کاری بیشتر از این این از دستش بر نمی‌آید. ولی باید گفت افزایش دانش با خواندن کتاب یا جستجویی ساده در اینترنت بهترین کاری است که این فرد می‌تواند انجام دهد و اطلاعات خودش را افزایش دهد. در حال حاضر اینترنت سرشار از اطلاعات به روز است که اگر خواسته باشید هر روز صدم درصدی از آنها را مطالعه کنید، موفق به انجام این کار نخواهید شد. به دلیل حجم عظیم این اطلاعات!

خیلی اوقات مطالعه کردن ذهن انسان را آن قدر باز می‌کند که بالاخره یک راه حل جالبی برای برون رفت از مشکلاتش پیدا می‌کند. می‌توانید امتحان کنید.

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *