کسانی که سعی می کنند تو را تغییر دهند!

کسانی که سعی می کنند تو را تغییر دهند!

ما انسان‌ها موجوداتی تاثیرپذیر و تاثیرگذار هستیم. شاید انسان‌های اطراف ما همیشه سعی کنند که ما را آن چیزی کنند که خودشان می‌پسندند و این موضوع برای کسانی که دوست ندارند این طور از دیگران تاثیر بگیرند، خوشایند نباشد. کسانی که دور و بر ما هستند، هر کدام دارای خصوصیاتی هستند که از نظر ما برخی از آنها خوب و برخی دیگر بد است. اگر آنهایی که از نظر ما دارای خصوصیات بدی هستند خواسته باشند ما را تغییر دهند، این رویداد واقعاً غیر قابل تحمل خواهد شد.

در این مورد حتی نزدیک شدن به این افراد برای ما مشکل آفرین خواهد بود و آنها در هر صورت سعی می‌کنند افکار خود را به ما تحمیل کنند. ما هر کدام هدفی برای زندگی خود داریم. این هدف به ما انگیزۀ مورد نظر را می‌دهد. من برای خودم مسیری را تعیین کردم و برای آن ارزش قائل هستم که حتی اگر به این فکر کنم که اندکی از این مسیر منحرف شوم، برایم وحشت‌ناک خواهد شد.

حالا فرض کنید این افرادی که در اطراف ما هستند و دوست دارند تو را تغییر دهند آمده و مدام افکار و خواسته‌های خود را به تو تحمیل کنند. حتی سعی در نزدیک شدن هر چه بیشتر را در سر می‌پرورانند. در این حالت این وظیفۀ توست که تا جای که می‌توانی از آنها دوری کنی که مبادا تو را از مسیری که برای خود ترسیم کردی و آنها درکی از آن ندارند، منحرف نکنند.

این نظر من است که این حق هر کسی است که مسیر زندگی خود را خودش تعیین کند. البته گرفتن مشورت و دیدن مسیر زندگی دیگران برای درس و عبرت جزء ضروریات است. ولی ما هر کدام‌مان حق نداریم افکار و نظراتمان را به دیگران تحمیل کنیم.

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *