تغییر جایگاه قفس مرغ ها

یک قفس دو متری بالای پشت بوم داریم که توش چند تا مرغ نگهداری می کنیم. این حیوونا هم یک سرگرمیِ خوبی هستند، هم سود و فواید زیادی دارند. حالا از فواید مادیش که بگذریم، یکی از منافعی که دارد، هشدار به گذشت عمر است! چطور؟

مرغ نسبت به نور آفتاب خیلی حساسه و تابستونا باید کمترین میزان آفتاب و زمستون ها هم باید بهینه ترین میزان آفتاب رو بخوره. به همین دلیل بهار که میشه جای قفس رو از ضلع شرقی به غربی و اوایل پاییز از ضلع غربی به شرقی بوم منتقلش می کنم. البته اینکه جریان آب در زمان بارندگی هم چطوریاست، باز در این انتقال تاثیر داره که زیر مرغ ها آب راه نیافته.

درسته که میگم بهار و اوایل پاییز باید جای قفس رو عوض کنم، ولی به دلیل اینکه این قفس یکم سنگینه، تنبلیم می کنه و زمانش کمی عقب می افته. اما امسال تا بهار اومدم جای قفس رو تغییر بدم، دیدم پاییز شد! خخخخ چقدر سریع گذشت؟!!

هر بار تغییر جایگاه قفس، نشون میده که نیم سال از عمر آدم گذشت! وقتی غرق در زندگی هستیم، متوجه نمیشیم. مگر از روی چنین نشونه هایی بفهمیمم که چقدر داره زود تموم میشه. مگر اینکه دست بجنبونیم که بهره ای ببریم و توشه ای …

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *