برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد

هر مشکلی که در زندگی ما انسان‌ها خودنمایی می‌کند، یک راه حل هم دارد. فقط باید گشت و این راه حل را یافت! البته شاید همین جستجو برای یافتن راه حل کمی سخت باشد. وگرنه اینکه یک مشکل بدون راه دررو باشد، غیر ممکن است. باید آرامشت را حفظ کنی و خوب فکر کنی و تمامی جوانب کار را بسنجی، سپس به دنبال راه حل نهایی باشی.

همیشه در تمامی مراحل زندگی انواع و اقسام مشکلات مانعی را به وجود می‌آورند که با خود فکر می‌کنیم اگر این موانع نبودند بهتر می‌توانستیم این مراحل را پشت سر بگذاریم. خیلی اوقات همین موانع باعث می‌شوند که به زمین و زمان بد و بی‌راه بگوییم! اما اگر به جای این کار بنشینیم و با تفکر و تعقل به دنبال راه حل بگردیم، حتماً راهش را پیدا خواهیم کرد.

البته خیلی از اوقات هم بدون کمک دیگران نمی‌توانیم راه حل را پیدا کنیم. شاید گاهی اوقات نیاز باشد که پیش یک آدم خوب رفته و اقرار کنیم که از یافتن راه حل عاجزیم. تا اینکه شاید او نگاهی به ما بیاندازد. ولی در کل چیزی که من از اتفاقات دور و برم یاد گرفتم این بود که برای هر مشکلی حداقل یک راه حل وجود دارد و هنر یافتن همان راه حل است.

حتی گاهی اوقات که فکر می‌کنیم برای مشکلی راه حلی وجود ندارد، می‌توان دست به کار شد برای خود یک راه حل ساخت! بله می‌توان این کار را انجام داد. فقط باید امید و انگیزه را از دست نداد و امیدوار به آینده دست از کار نکشید.

منتشرشده توسط

جمال

سلام؛ من جمال هستم و مدیر پروژه ویدیوهای آموزشی جمال؛ همچنین نویسندۀ مطالب این سایت و سایت‌های آموزشیِ دیگر گروه سایت‌های کاربر رایانه (ComputerUser.ir). برای اطلاعات بیشتر راجع به ویدیوهای رایگان جمال به JamalTV.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *